onsdag 27 februari 2008

Demonstration i Malaga

Strejkdemonstration i Malaga. Det var folk som jobbade vid rätten i stan som strejkade och gick ut på gatorna och demonstrerade. Satt på ett kafé. Hade precis slagit mig ned med en kopp kaffe när det börjar väsnas som fan från gatan - det var det omisskännliga ljudet av en demonstration. Hurra vad kul. Så jag drog i mig kaffet och drog ut med kameran. Demonstrationer är roliga foto-objekt i sig själva, inte minst i Spanien där demonstrationerna är lite mer livade än hemma.

Samtidigt vill jag visa folk hemma att man kan demonstrera utan att vara tonårig världsförbättrare. När jag tar bilder på demonstrationer lite varstans så är en av tankarna bakom att jag vill visa att det är en helt normal grej i resten av världen att bege sig ut på gatorna för att uttrycka sina åsikter. Och dessutom väsnas, nu fick jag dock inte riktigt med känslan av skrikande, visslande, trummande demonstranter.

Inga kommentarer: